pondelok 21. septembra 2020

O adminovi, ktorý vypínal sieť

Jedného dňa som opravoval rozbitý server. Niekto zastavil sieť a sám vytvoril incident, že nefunguje aplikácia. Teda server žil, len sieť nevysielala.


Zapol som sieť, pozrel Macadresy a mal pocit, že je všetko ok. O pol hodiny telefonát od takého odborníka, že človek nechápe. 


Ja: Prosím?


On: Do p***, čo to má byť?


Ja: Prosím? 


On: Ja sa pýtam, čo to má byť. Mám ti prísť rozbiť papuľu? Vieš, čo ja viem v linuxe?


Ja: Ktosi?


On: Tvoj k****


Ja som zložil. Z nejakého prapodivného spôsobu som checkol na ten server a opäť bola sieť dole. Volám naspäť kulturnému referentovi. 


On: No, čo je? 


Ja: Prečo vypínaš sieť na servery?


On: Aby si ju nezapínal!


Ja: Nerozmiem nejako, o čom točíš. 


On: Vypol som sieť, lebo mám sudo práva.  (Tj. bežný užívateľ dostane administrátorské práva, buď len niektoré, alebo všetky.)


Ja: To skúšaš všetko možné? Alebo sa hráme na produkčnom servery na hru, čo dokáže sudo?





On: Mám ti dať prednášku o sudo?


Ja: Ani netušíš, akú túžbu mám o tom sa naučiť. 


On: sudo znamená, že môžem robiť všetko. 


Ja: Tak nikdy po sudo nepíš chmod -R -x /bin 


(Neviete, čo znamená ten príkaz: No, tak bežte googliť)


On: Čo je chmod? 


Ja: Ty ideš druhým radiť o linuxe a nevieš, čo je chmod alebo adresár /bin?


On: Ale ja som aplikačný admin!!!!!!!


Ja: Aha, to dáva súvislosť vypínať sieť na servery. 


On: Tak mi povedali, to robím! Náš architekt mi to povedal!


Ja: To, že máš vypínať sieť na servery?


On: No a? Načo mi ju treba? 


Ja: Čo robí aplikácia?


On: Posiela faktúry do celého sveta. 


Ja: cez sieť?


On: Ne, cez tvoju matku! Jasné, že cez internet!


Ja: Preto treba vypnúť sieť. 





On: Ale veď taký mám postup!


Ja: Dobrý nápad. To akoby sa chcem ísť osprchovať sa u seba doma, ale vyhodím kľúče do kanálu. 


On: To by si bol dobrý debil. 


Ja: Veď ty robíš to isté s touto aplikáciou. Mimochodom, aj incidenty sa mi generujú, že nejde sieť. 


On: Čo vieš o linuxe ty? Ja som schudol 10 kíl!


Ja: Vedomosti o operačných systémoch sa odvíjajú podľa toho, koľko človek schudne?

O adminovi, ktorý spúšťal skripty


On: Už drž hubu! Nič o mne nevieš. 


Ja: Ani nemám záujem. 


On: Ale ja som napísal diplomovú prácu!


Ja: To okrem teba ďalších 500 tisíc absolventov. 


On: Prestaň ma rozčuľovať! Viem o linuxe veľmi veľa. Síce mi chýbajú práva, logy, užívatelia a sieť, ale viem všetko! Aj rm-rf / viem robiť. 


Ja: Zabudol si na hviezdičku. 


On: Čo je v linuxe hviezdička? 


Ja: To ako si sa dostal do práce? Niekto ti podložil otázky na príkaz cp a pwd a ty si sa to naučil naspamäť?


On: A ty nie? Čo je na tom, keď mi niekto pomôže?


Zložil som. Dohodol som sa so šéfom, nech tie servery pokojne zhoria. (Ale predtým by sa mohli samovznietením inšpirovať aj podobní správcovia.)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára