štvrtok 13. februára 2020

wifi, flight mode a debian

Bol som šikovný a odpojil som si wifi. Dôvod bol ten, že som namiesto jednej klávesy stlačil tú, ktorá mi označila flight mode. Ako to opraviť? (Iste, reboot je jedno riešeie)


Čo, keď reboot nemôžete?

1. skúsiť reštart networku - nepomôže

2. ja používam wicd ako network manažér, reštartoval som, nepomohlo


3. ifconfig - wifi zariadenie tam proste nie je.

ifup wlan0 (v novších sa to volá inak) - nebrie, ani tomu svatému!

ifconfig wlan0 up - to isté

hrešenie a preklínanie - nepomáha

Ok. Čo robiť vážne?

A) treba použiť rfkill:

root@guliverkel:/home/martin# rfkill unblock wifi

B) potom nahodiť interface:

root@guliverkel:/home/martin# ifconfig wlp9s0 up 

C) môžeme reštartovať sieť 

systemctl restart networking - ttu je to iné ako v RHEL 

root@guliverkel:/home/martin# systemctl status networking
● networking.service - Raise network interfaces
   Loaded: loaded (/lib/systemd/system/networking.service; enabled; vendor preset: enabled)
   Active: active (exited) since Wed 2020-02-12 22:30:02 CET; 13min ago
     Docs: man:interfaces(5)
  Process: 27392 ExecStop=/sbin/ifdown -a --read-environment --exclude=lo (code=exited, status=0/SUCCESS)
  Process: 27415 ExecStart=/sbin/ifup -a --read-environment (code=exited, status=0/SUCCESS)
  Process: 27411 ExecStartPre=/bin/sh -c [ "$CONFIGURE_INTERFACES" != "no" ] && [ -n "$(ifquery --read-environment --list --exclude=lo)" ] && udevadm settle (code=exited, status=1/FAILURE)
 Main PID: 27415 (code=exited, status=0/SUCCESS)
    Tasks: 0 (limit: 4915)
   CGroup: /system.slice/networking.service

Feb 12 22:30:02 guliverkel systemd[1]: Starting Raise network interfaces...
Feb 12 22:30:02 guliverkel systemd[1]: Started Raise network interfaces.


a už ide: 

PS: nabudúce vyskúšame wifi rozchodiť z konzoly: 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára